Spørsmål og svar - Norsk Ballettinstitutt | Dansekurs, Danseskole & Ballettskole i Oslo og Viken

Norsk Ballettinstitutt | Dansekurs, Danseskole & Ballettskole i Oslo og Viken

Menu

Ny på dans, eller bare noe du lurer på?

Her får du svar på noen vanlige spørsmål, samt at du kan finne svar på ting du lurer på i forhold til oss på NBI.

Om dans og danseskoler

Dans lærer barn om musikk og rytme. Barna blir mer kreative og oppdager nye måter å tenke på. De lærer å lytte til beskjedene som gis, å vente på tur og blir gode på samspill.

Danseklasser kan hjelpe barnet ditt å utvikle læringsevner som vil hjelpe barnet med å lykkes i livet.

Å delta på danseklasser tillater barn å lære selvdisiplin og tenke med begge sider av hjernen. Disse evnene forbedrer et barns akademiske prestasjon, så vel som deres fysiske velvære.

Når de blir eldre, må danseelever lære hvordan balansere skole, dans, andre aktiviteter og sitt sosiale liv. Engasjementet, disiplinen og fokuset som barn lærer og øver på i danseklasser er viktige ferdigheter som vil overføres til skole, arbeid og andre aspekter ved livene deres.

Så hvis du ønsker å forbedre ditt barns selvtillit, forbedre deres sosiale ferdigheter, og hjelpe dem å utvikle gode vaner for livet, meld det på dansekurs! 🙂

Turn- og lekegrupper arrangeres for barn helt ned i toårsalderen, mens dans er en aktivitet mange starter med når de er rundt tre-fire år gamle. Dette fordi en dansetime som regel foregår uten foreldre inne i dansesalen og barna må være modne nok til å klare det. 

For de yngste barna, 3-6 år, varer danseklassen som regel 40-45 minutter.
For barn 7-11 år varer klassen som regel 50-60 minutter.
For barn/unge 12 år+ varer klassen som regel 70-90 minutter.  

Det finnes noen gode holdepunkter å se etter.

Først og fremst må du avgjøre om barnet ditt skal delta på dans som en kunstform, med forestillinger for publikum og kommunikasjon via dans, og hvor det undervises i riktig teknikk for å forebygge skader. Eller tror du at barnet ditt har et iboende konkurranse-instinkt og heller bør velge dans som en idrettsform hvor det kan delta i konkurranser. 

Hvis du tror at dans som en kunstform blir det riktig valget for dere, så kan du se etter disse tingene:

1. Har danseskolen høyskoleutdannede dansepedagoger, og/eller profesjonelle dansere med lang erfaring innen dans som kunstform, slik at de kan gi en trygg og riktig innføring i dansen, eller også veilede og trene opp elever i en pre-profesjonell setting?

2. Har skolen en syllabus (læreplan) som pedagogene følger? Samt tilbud om forskjellige danse-sjangere, forskjellige program, så som et hobby-basert program og et program for talentutvikling?

3. Har skolen et gulv som er tilpasset for dans? For elever som danser mange ganger i uken, er det viktig med et “flytende” gulv. Det vil si at det er spesielt oppbygd og er fjærende for å ta imot landing etter store hopp på en skånsom måte. Det bør også ha spesielle dansematter som dekker gulvet, slik at danseren får riktig friksjon mellom gulv og dansesko/tåspiss-sko.

4. Har skolen en åpen, informativ og oppdatert webside, som tyder på god organisering?

Spørsmål om prøvetimer og oppstart

Våre ordinære kurs starter 2 ganger i året: etter sommerferien (høstsemester) og etter jul (vårsemester), og vi tar da imot nye elever som kan ta prøvetime. 

Det er muligheter for å hoppe inn midt i semesteret hvis ledig plass, men ta kontakt direkte med kontoret slik at vi kan gi anbefalinger om hva man må jobbe med for å ta igjen de andre.

Vi skal ha mottatt en påmelding via bookingtjenesten vår i forkant av oppmøte. Du skal ha satt deg inn i våre regler og ha anbefalt treningstøy og oppsatt hår på første trening.

Elever som har vært på prøvetime må gi beskjed til kontoret umiddelbart etter prøvetime om de IKKE fortsetter, hvis ikke regnes eleven som påmeldt.
Semesteravgiften forfaller første kursuke og betales via faktura som mottas på mail til registrert mailadresse. 

 

Nei, i utgangspunktet ikke. Når du melder deg på i bookingen må du betale kr. 150,- i påmeldingsgebyr. Dette beløpet dekker utgiftene våre i forbindelse med prøvetimen du tar. Dette beløpet er mindre enn en vanlig klassetime, og det er en del av den totale kursavgiften din.

Påmeldingsgebyret tilbakebetales ikke hvis du ikke fortsetter etter prøvetimen.

Innimellom har vi kampanjer som gir gratis prøvetime, så følg med. 🙂 

Du må melde deg på via bookingsiden vår her: https://bal-booking-v2.appspot.com/

I bookingen finner du også vår timeplan (som du også finner her på hjemmesiden under hver avdeling).
I bookingen kan du velge i menyen øverst ditt ønsket studio (Lillestrøm, Oslo (Majorstuen), Løren eller Stovner), etter pedagog eller elevens fødselsår og se hva som kan passe deg. Kryss av “prøvetime” i påmeldingen hvis dette er ønsket. 

Ta kontakt med oss på kontoret hvis du trenger hjelp! 🙂

Kom i klær du kan bevege deg i, eksempel en tights og t-skjorte, sokker/antsklisokker, evt. andre dansesko hvis du har noen liggende.

Det skal være oppsatt hår på hver klasse, uansett sjanger, og ta gjerne med en vannflaske med navnet ditt på. 

Hvis du ønsker å fortsette etter prøvetimen er det på tide å skaffe seg riktig antrekk til aktuell dansesjanger, helst i løpet av 1-2 uker. Ballettdrakt, strømper og sko til ballett og jazz kan bestilles via oss.

Nei, alle våre kurs går uten foreldre i dansesalen, også for de aller yngste elevene.

Vi ser at det er mye lettere å få og holde på elevenes oppmerksomhet uten at noen utenforstående sitter og ser på timen.

Hvis barnet er ungt og veldig usikker på å være uten en foresatt kan foresatt være med inn i dansesalen første gangen, men må da være med å danse hele timen. 

Snakk med barnet ditt! 🙂

Hvis du får tilbake et barn som er glad og fornøyd likte han/hun det mest sannsynlig.

Pedagogene skal også ha tid til å gi dere en kort tilbakemelding når timen er slutt, så oppsøk pedagogen og spør hvordan det gikk.

Det går helt fint og snakke med barnet når dere kommer hjem og gi oss tilbakemelding etter et par dager. Ta kontakt med oss hvis dere er veldig usikre og tror det er nødvendig med en ny prøvetime før dere bestemmer dere (gjelder barn 3-6 år). 

Hvis barnet er fornøyd og vil fortsette på kurset trenger dere ikke å gjøre annet enn å møte opp neste gang. 🙂

Hvis dere ikke ønsker å fortsette etter prøvetimen må dere gi beskjed til kontoret på post@norskballettinstitutt.no, så sletter vi deres ordre og faktura. 

NB! Du kan ikke melde deg av kurs selv i bookingen, det må gjøres manuelt fra kontoret. 

Er det kleskoder på NBI? Hva skal du ha på deg på dansetimen? 

I danselek og barneballett har jentene lys strømpebukse, lys drakt, ballettsko og oppsatt hår. Et lite skjørt er også ok. NBI selger startpakker for disse kursene, se mer info her. Guttene ønsker vi i hvite ballettsko, svart tights og hvit t-skjorte. Ballettsko kan kjøpes gjennom oss, resten må ordnes selv.

Vi har ingen fargekoder for de yngste elevene, men de fleste velger å være lyserosa (som også er fargen på startpakken vår), eller hvite, lilla, blå. Dansetøy fra H&M og lignende er også ok. 

Det skal være oppsatt hår på hver klasse, uansett sjanger, og ta gjerne med en vannflaske med navnet ditt på. 

I klassisk ballett hos Norsk Ballettinstitutt skal alle jenter ha lyse strømpebukser, lyse ballettsko og ballettdrakt. Et lite skjørt er også ok. Håret skal være oppsatt i ballettopp. 
Gutter skal ha hvite ballettsko, svart tights og hvit t-skjorte. Ballettsko kan kjøpes gjennom oss, resten må ordnes selv. 

Vi har fargekoder på ballettdraktene på de forskjellige nivåene i ballett, slik det er i utlandet og ved Nasjonalballettens ballettskole. Drakten må ikke være kjøpt hos NBI, men må ha tilsvarende farge. 

Fargekoder ballettdrakter:
Nivå 1 = Rosa (lys)
Nivå 2 = Hvit
Nivå 3 = Copen blå (lyseblå)
Nivå 4 = Lavendel (lys lilla)
Nivå 5 = Cerise (mørk rosa)
Nivå 6 = Purple (mørk lilla)
Nivå 7 = Mørk blå
Nivå 8 og oppover = Valgfritt (utenom sort)

Draktene kan bestilles av NBI og kjøpes ved semesterstart.
Dette gjelder KUN for klassisk ballett fra nivå I og oppover, ikke de andre sjangrene våre.

På voksen-klassene kan kleskoden avklares nærmere med pedagogen på klasse, men ballettsko og oppsatt hår gjelder også for dere. 

I jazzdans og musikaljazz kreves vanlig, tettsittende treningstøy og svarte jazzsko (helst myke, de gjør det lettere å jobbe riktig med føttene). Jazzsko kan kjøpes via oss på NBI eller fra en annen dansebutikk. 

Jazzbukser og tights foretrekkes, fremfor løse bukser, som gjør det vanskelig for pedagogen å se om eleven jobber riktig.
Det skal være oppsatt hår på hver klasse, uansett sjanger, og ta gjerne med en vannflaske med navnet ditt på. 

I moderne dans og akrobatikk kreves vanlig, tettsittende treningstøy og barbeint/sokker (spør pedagogen).
Det skal være oppsatt hår på hver klasse, uansett sjanger, og ta gjerne med en vannflaske med navnet ditt på. 

I hip hop og breakdance kreves vanlig treningstøy, som gjerne kan være litt løse og “baggy”. Sko skal være innesko og kan være sneakers eller andre type dansesko/joggesko.
NB! Ikke jeans! Det gjør det vanskelig å bevege seg.

Det skal være oppsatt hår på hver klasse, uansett sjanger, og ta gjerne med en vannflaske med navnet ditt på. 

Spørsmål om semesteravgift og skolens drift

Vi vet at det koster å ha barn og ungdom på fritidsaktiviteter. Derfor er det viktig for oss å fortelle hva som ligger i kurs- og semesteravgiften og hva som kommer i tillegg. Det er også viktig for oss å presisere at Norsk Ballettinstitutt ikke mottar noen form for offentlig driftsstøtte.

Ditt barn blir undervist 12-14 undervisningsuker pr. semester (høstsemester og vårsemester). Hvert kurs har et innhold, en faglig utvikling og en individuell fremgang, uansett sjanger. Elevene blir undervist av dedikerte og profesjonelle pedagoger som i all hovedsak har 3 år eller mer høyskoleutdannelse i dans og pedagogikk, eller tilsvarende profesjonell danseutdannelse. De skal gi hvert enkelt barn dansetrening tilpasset nivå, ferdighet og fysisk forutsetning. Alle pedagoger følger en oppsatt syllabus (pensum/læreplan) på hva elevene skal lære hvert nivå.

Vi er langt på vei en dugnadsfri institusjon. Det vet vi mange setter pris på i en hektisk hverdag. Men for å ivareta de yngste barnas sikkerhet og trygghet under elevforestillinger trenger vi imidlertid hjelp av foreldrene til de yngre elevene. Denne hjelpen består av å melde seg til barnepass-grupper (foreldrevakter) bak scenen for å hjelpe elever t.o.m. ca. 12 år. Dette er 1-3 foreldre per gruppe hvor oppgavene er knyttet til å holde ro og orden, orden på kostymer, hår, sminke og ikke minst skape trygghet for de yngste elevene.

Utover det forventer vi at eleven kommer presis på danseklassen sin, har oppsatt hår og utstyret i orden. Vi er også avhengig av at du som foreldre følger med på informasjonsstrømmen vår, spesielt når det dreier seg opp mot elevforestillinger. Vi sender jevnlig ut mail både via generelle nyhetsbrev og via direkte mail til gruppen din. 

Ja, det må du.

Vi har flere kurs som blir fulle og får ventelister, og det er ikke lov “å snike i køen” ved å bare møte opp på kurs. 

Vi trenger også riktig kontaktinfo på foresatte både hvis noe alvorlig skjer på klasse og vi må kontakte dere raskt, vi må gi foresatte beskjed ved en evt. akutt avlysning av klassen eller lignende og for å få din semesteravgift osv. korrekt. Det er også veldig viktig med riktig kontaktinfo på foresatte pga. smittesporing. 

Hvis du ikke har sendt inn påmelding via bookingen og fått en automatisk bekreftelse på denne på mail, er det ikke sikkert at du får plass på ønsket kurs og du kan bli stoppet i døren. Send derfor alltid inn påmelding via bookingen i god tid før oppstart. Er det venteliste på kurset kan du ikke ta en prøvetime før du har fått bekreftet en plass fra kontoret.

Nei, det må du ikke.

I bookingen får du to alternativer når du avslutter bestillingen din. Du må alltid betale kr. 150,- i påmeldingsgebyr via Vipps/kort.
Du får også mulighet til å betale hele kursavgiften med Vipps/kort. Er du sikker på at du skal gå på kurset kan du gjerne betale alt på en gang, men er du usikker og skal ha prøvetime bør du kun betale kr 150,- for prøvetimen.

Du får faktura på restbeløpet til registrerte mailadresse senere hvis ikke hele kursavgiften blir betalt via bookingen.

Hovedregelen er nei, det gis ingen refusjon av kursavgift hvis man har vært på danseklassen mer enn en gang (prøvetimen). Unntaket er ved skader ved fremvisning av legeattest (se punkt 6 i våre påmeldingsregler).

Hvis tilbakebetaling vil kr. 185,- beholdes av NBI (150,- i påmeldingsgebyr og 35,- i admin.gebyr). 

Ta kontakt med økonomiansvarlig og skolens eier Kjerstin ved spørsmål kjerstin@norskballettinstitutt.no.  

Sen påmelding de første 4 kursukene regnes som fravær. Det gis derfor ikke avslag på kursavgift for de første fire ukene av semesteret. Melder du deg på når kurset er i gang må du ta kontakt med kontoret på post@norskballettinstitutt.no, så må vi registrerer fratrekk av kursavgiften manuelt. 

Ved lang tids sykdom (ved alvorlige skader eller alvorlig sykdom mer enn tre uker) refunderes semesteravgiften avregnet fra sykemeldingsdato bekreftet ved legeattest. Ved kortere fravær grunnet sykdom (eks. influensa, omgangssyke), reiser eller lignende refunderes ikke semesteravgift eller deler av denne.

Ja, det kan du.
Ønsker du å dele opp betalingen utover semesteret skal dette avklares med oss via epost til post@norskballettinstitutt.no senest innen første kursuke.

Du får kun én samlet faktura på mail, men med utsatt betalingsfrist. Bruk samme KID-nummer på hver innbetaling. Max oppdeling er 3 måneder (fra kursets startdato) og det forventes jevnlige innbetalinger frem til fristen. Det koster 75,-/måned å dele opp fakturaen.

NB! Egne betalingsregler for dansecamp og sommerkurs! Se gjerne kursbeskrivelsen eller hjemmesiden for mer info når dette er aktuelt.

Nei, det kan du ikke få av oss. For deres personvernhensyn gir vi ikke ut deres kontaktinfo til elever, samt at pedagogene ofte har flere arbeidsgivere/arbeidsplasser, og er kun tilknyttet oss på NBI den tiden de er her og underviser og de skal ikke håndtere våre elever i sin fritid. 

Vi på NBI er også en såpass stor danseskole at all kommunikasjon går gjennom oss på kontoret. Men vi videreformidler gjerne beskjeder/tilbakemeldinger til pedagogene våre. 

 

Hvis du er syk eller borte fra dansetimen din mer enn 1 gang setter vi stor pris på å få beskjed via sms til 46627478 eller mail til en av oss på kontoret.

Vi videreformidler dette til pedagogen din. 

Norsk Ballettinstitutt eies av Kjerstin Kartrud (kjerstin@norskballettinstitutt.no), men siden 2011 har den daglige driften blitt håndtert av kontorsjef Isabella (isabella@norskballettinstitutt.no) og pr- og markedsansvarlig Ingvild (ingvild@norskballettinstitutt.no). De har også god hjelp av Hanne Karoline (hanne_karoline@norskballettinstitutt.no) som bl.a. håndterer Dansekompaniet, salg av dansetøy og prøvetimer.

I tillegg har vi et 20-talls med dyktige pedagoger som underviser hos oss.

Kjerstin er NBIs eier og kunstnerisk og økonomisk ansvarlig. Hun bor til vanlig i USA, men er i Norge hos oss omkring oppstart og elevforestillinger. 

Mail du sender til post@norskballettinstitutt.no svares hovedsakelig av Isabella, og kontortelefonen svares av Isabella eller Ingvild. 

Vi setter deg i kontakt med den ansvarlige hvis du sender mail til feil person på kontoret, så ikke vær redd for å ta kontakt med oss ved spørsmål. 🙂

Du kan lese mer om oss her og under “Pedagoger” på hver avdeling

Vårsemesteret avsluttes normalt med elevforestillingene i april/mai.

De yngste elevene (3-6 år) har også en visningstime for foresatte i dansesalen (eller evt. via Zoom). Dette er en vanlig dansetime hvor foresatte kan se hvordan vi jobber på dansetimen vår og hva gruppen har lært i løpet av semesteret.

De eldre elevene (nivå 2 og eldre) avsluttes som hovedregel med forestillingene.

Høstsemesteret avsluttes normalt for de yngste gruppene en visningstime for foresatte i salen. Dette er en vanlig dansetime hvor foresatte kan se hvordan vi jobber i løpet av semesteret.
For de gruppene som er med på juleforestillingen er det opp til pedagogen om dere skal ha visningsklasse for foresatte, eller om gruppen trenger timen til å finpusse på dansen deres uten forstyrrelser (fra nivå 2 og oppover).
De eldre elevene (fra nivå 5 og oppover) avtaler med pedagogen sin hvordan de ønsker å markere semesterets siste klasse.

Alle elever får pepperkaker, saft og gløgg siste uken før juleferien. 🙂

Spørsmål om våre elevforestillinger

Alle elever (fra barneballett 4-5 år og oppover) er med på en eller flere forestillinger en/to ganger i året. Disse holdes alltid på Lillestrøm Kultursenter, hvor NBI har sine kontorer, 3 store studioer og den største elevmassen sin.
Dette er en viktig avslutning på semesteret og noe både foreldre, pedagoger og elever ser frem til. 
Vi ser det også som en naturlig forlengelse av den tekniske treningen de får på kurset i og med at dans er en scenisk uttrykksform. 

Vårens elevforestillinger gjelder for alle våre elever, uansett alder og nivå.
Det eneste unntaket er danselek 3-4 år. Dette er fordi vi synes elevene bør være litt eldre for å være på scenen, slik at dette oppleves som en spennende og positiv erfaring, istedenfor skremmende og negativt. 

For voksenklassene avgjør gruppen med pedagogen om de ønsker å være med på forestillingen eller ikke. 

 

Til juleforestillingen er IKKE alle elever med. Juleforestillingene er bygget opp rundt Dansekompaniet vårt som kjerne, og med utvalgte elever fra hele skolen som varierer fra år til år. Les mer om dette under “Juleforestillingen”. 

Alle elevforestillingene er selvfølgelig frivillig å være med på, men vi oppfordrer alle til å være med. Gi beskjed til kontoret/pedagogen din i god tid før hvis du vet at du er forhindret i å være med på forestillingen. 

Normalt har vi vårens store elevforestilling i slutten av april/begynnelsen av mai på Lillestrøm Kultursenter.
Vårens dansesemester avsluttes da med disse forestillingene. 

Julens forestillinger går normalt på Lillestrøm Kultursenter i november/desember. 
Høstens semester avsluttes på samme tid. 

Ja, noen ekstrautgifter er det for foresatte.

Siden vi ønsker å ha flotte og profesjonelle forestillinger er vi avhengige av bl.a. lysrigg, lysmann, Kultursenterets øvrig personale og leie av scene til både prøver og forestillinger, så derfor blir det noen ekstrautgifter i forhold til forestillingene:

– Foreldre og andre som ønsker å se på forestillingen må betale en billettavgift som avtales mellom skolen og utleier av scene.
– Det kan være at elever må betale kostymeavgift hvis det er slik at de skal låne kostyme fra skolen.

På elevforestillingene er det kontoret/pedagogene som avgjør hva elevene skal ha på seg av kostymer. Noen ganger ber vi gruppen om å ordne kostyme selv (eks. “rød genser og svart tights”), andre ganger leies kostymer fra NBI, eller evt. en kombinasjon.

Hvis du leier kostyme av NBI skal det betales en kostymeleie innen en gitt frist.

Denne kostymeavgiften går til:
– renhold og vedlikehold av kostymer
– gir et bidrag til nye kostymekjøp
– er med på å dekke leien av kostymelager og ekstrautgifter vi får i forhold til ekstraarbeid for pedagogene i forbindelse med forestillingene.

Hvert vårsemester avsluttes normalt med en stor elevforestilling på scenen hvor alle elever fra barneballett 4-5 år og oppover er med. Våre forestillinger er lagt opp som profesjonelle sceneforestillinger på en danse-/teaterscene og ikke som “visninger”. 
De yngste gruppene danser på 1 av tilsammen 6 forestillinger, mens de eldre elevene og nivåene gjerne danser flere forestillinger. 
En av de siste danseklassene i semesteret blir alltid brukt til sceneprøve på den store scenen 1-2 uker før selve forestillingshelgen.

Hvem er med?
Vårens elevforestillinger gjelder for alle våre elever, uansett alder og nivå, på alle studioer. Det eneste unntaket er danselek 3-4 år. Dette er fordi vi synes elevene bør være litt eldre for å være på scenen, slik at dette oppleves som en spennende og positiv erfaring, istedenfor skremmende og negativt. 
For voksenklassene avgjør gruppen med pedagogen om de ønsker å være med på forestillingen eller ikke. 

De yngste elevene (3-4 år, 4-5 år og nivå 1-grupper) avslutter vårsemesteret med en visningstime for foresatte, mens alle andre grupper avslutter vårens semester med elevforestillingen.

Desember 2008 startet NBI tradisjonen med juleforestillinger på Lillestrøm Kultursenter. Disse forestillingene er bygget opp med NBI Dansekompani som kjerne, og med utvalgte grupper fra hele skolen. Disse gruppene vil variere fra år til år, og blir plukket ut for å vise skolens allsidighet. Det vil si at ikke alle grupper er med på juleforestillingene. 

Gruppene som er med finnes i “Hvem danser hvilken dag”-dokumentet og får også muntlig beskjed fra pedagogen sin, samt en egen mail direkte til gruppen fra kontoret med nøyaktig info. 

Tema for juleforestillingen har i 2008-2016 vært “Førjulskos“, hvor pedagogene lager danser med utgangspunkt i jul- og vintertema.

I 2017 “oppgraderte” vi og satte opp vår egen “Nøtteknekkeren” for første gang. Forestillingen er fremdeles med Dansekompaniet vårt som kjerne, i tillegg til utvalgte grupper fra skolen som vil vise skolens allsidighet. 

Vi har tatt utgangspunkt i juleballett nr. 1, og laget en sammenhengende forestilling hvor alle grupper får en rolle utifra historien. Vi bruker den klassiske musikk til Tsjajkovskij, også på grupper i stilene jazzdans, hip hop, moderne, akrobatikk og breakdance.

Dette er vår egen utgave av “Nøtta”, hvor så godt som alle skolens aldre, sjangere og stiler blir representert. I tillegg blir solistrollene danset hovedsakelig av dansere fra Dansekompaniet vårt. Alle 4 forestillingene vi hadde i desember 2017 gikk utrolig bra og ble en utsolgt braksuksess som struttet av julestemning, og i både 2018 og 2019 hadde vi tilsammen 6 flotte og nesten helt utsolgte forestillinger.

Videre fremover vil vi kjøre “Førjulskos” og “Nøtteknekkeren” annethvert år, fremdeles for Dansekompaniet vårt og utvalgte elever ved skolen.

Hvor finner du oss? 

I januar 2020 flyttet vi inn i nybygget på Løren skole, Økern Torgvei 4. I kjelleren de har vi vår helt egne dansesal, samt garderobe.

Du går inn inngangen som er ut fra nybygget på skolen. NB! Denne døren er alltid låst for å hindre uvedkommende å komme inn. Pedagogen er ansvarlig for å åpne denne låste døren for elevene 5 min. før hver klasse. Møt presis!

Lurer du på hvor du finner oss? Se Kjerstins film her

NBI Løren Facebook
Vi har en egen Facebook-gruppe for dere foresatte med elever på Løren. Bli med! https://www.facebook.com/groups/835455980546562

Vi holder til på Stovner i Idrettens Hus Nordbyen som ligger i Haavard Martinsensvei 30. 

Vi har et helt nytt og eget dansestudio i 2. etasje, og deler etasjen med bl.a. Crossfit-sal, HSIL Gymmen m.m. Ellers i huset er det også en stor idrettshall hvor det er liv fra kl 16-22 hver dag, turnhall og kafeteria. Et spennende hus med mye action!

Gå inn bakinngangen på Idrettens Hus Nordbyen, som ligger i Haavard Martinsensvei 30 (mot parkeringsplassen). Vi bruker INNGANG A (samme dør som Crossfit’en og HSIL Gymmen).

NB! Døren er alltid låst. Pedagogen er ansvarlig for å åpne denne låste døren for elevene 5 min. før hver klasse. Møt presis!

Vi kan bruke de samme garderobene som HSIL-gymmen, som ligger i gangen ved dansesalen vår. 

Utenfor dansesalen er det et lite oppholdsrom for foresatte, og foresatte kan også vente nede i caféen ved idrettshallen på huset. 

Lurer du på hvor du finner oss? Se Kjerstins film her

NBI Stovner Facebook
Vi har en egen Facebook-gruppe for dere foresatte med elever på Stovner. Bli med! 

https://www.facebook.com/groups/385499722539014

NBI Lillestrøm finner du på Lillestrøm Kultursenter, Kirkegt. 11. 

Vi holder til i byggets høyre side når du står med magen mot billettluka.

Her har vi 3 dansesaler.
Sal A er den minste og er i 2. etasje.

Sal B og C er i kjelleren. Sal B finner du når du går rett ned trappen til kjelleren.

Sal C finner du når du går opp trappen til 2. etasje, gjennom hele kontorgangen, og ned trappen helt ned til kjelleren.

Du kan bruke Kultursenterets hovedinngang, pluss at vi har vår “egen” sidedør. Denne har kode for å komme inn/ut, og koden finner du i ordrebekreftelsen din. 
Vi kan også bruke døra i trappen ned til sal C som utgangsdør (samme kode som sidedøra vår). 
Sidedøra har kun satt på kode når det er undervisning hos oss. 

NBI Lillestrøm Facebook
Vi har en egen Facebook-gruppe for dere foresatte med elever på Lillestrøm. Bli med! 
https://www.facebook.com/groups/421491039231916

NBI Majorstuen finner du i Professor Dahlsgate 8 på Majorstuen.

Vi bruker inngangen med vårt metallskilt på som hovedinngang, men kan også bruke døren på hjørnet av bygningen. 

Her har vi et hyggelig dansestudio med et fint oppholdsrom og tekjøkken. 

NBI Majorstuen Facebook
Vi har en egen Facebook-gruppe for dere foresatte med elever på Majorstuen. Bli med! 
https://www.facebook.com/groups/161458712380595